Na czym polega skuteczny brand marketing?

 

Na działaniach utrwalających markę w pamięci klientów. Tylko tyle i aż tyle!

Gdzie żyje marka?

Marka jest śladem pamięciowym, zapisem w głowie klienta.

Marka naszego biznesu nie należy do nas. Jesteśmy właścicielem nazwy i logo, ale nie samej marki.

Nie mamy pełnej kontroli nad tym, co znajduje się w głowach klientów, ale pomaga w tym przemyślana komunikacja.

Walka o zapamiętywalność

Jaka musi być marka, aby zaistnieć? Zapamiętywalna.

Marketingowa Zasada 95:5 mówi o tym, że jedynie 5% klientów jest gotowych kupić tu i teraz.

Dlatego walczymy o zapisanie marki w pamięci klienta, aby przypomniał sobie o nas, gdy znajdzie się w sytuacji zakupowej.

Skojarzenie z wartością

Marka musi budować skojarzenie z wartością istotną dla klienta.

Ludzka pamięć jest skojarzeniowa, więc lepiej zapisują się w niej rzeczy, które się z czymś kojarzą.

Odkrycie i nazwanie sedna marki, czyli wartości, z którą ma się kojarzyć marka, jest kluczowym zadaniem strategii.

Jak mogę Pomóc Twojej firmie?

#1 Wiedza

→ Darmowe treści

Wyślę Ci listę moich artykułów i podcastów, które warto poznać w odpowiedniej kolejności.

Czas → 1 minuta
Koszt → 0 zł

#2 Wsparcie

→ Konsultacje

Jestem dostępny do konsultacji Twoich wyzwań związanych z budowaniem marki.

Czas → 60 minut
Koszt → 450 zł

#3 Współpraca

→ Strategia marki

Poprowadzę cały proces i stworzę strategię marki. Zaczniemy od warsztatów na żywo.

Czas → 10-16 tygodni
Koszt → 20-40 000 zł

W budowaniu marki kluczowa jest komunikacja

Komunikacja to klucz

Zanim klient wykona jakikolwiek krok w stronę marki, będzie miał kontakt z jej komunikacją.

I najczęściej to właśnie komunikacja zaważy nad tym, czy klient ten pierwszy krok wykona!

Dwie warstwy komunikacji

Marka mówi do klientów za pomocą słów i obrazów, które wzajemnie się wzmacniają.

Należy zadbać zarówno o komunikację werbalną, jak i warstwę wizualną.

Kiedy jest skuteczna?

Nie chodzi o to, co chcesz powiedzieć klientom – ale to, co oni chcą usłyszeć.

Dlatego skuteczna komunikacja zaczyna się od punktu widzenia odbiorców.

Co mówią moi klienci?

„Mamy coś, z czego jesteśmy dumni. Nie wierzę, że można było zrobić to lepiej.”
Radek Olkiewicz
Profitowi
profitowi.pl
profitowi.pl
„Świetny specjalista. Mogę go polecić każdemu, kto poważnie myśli o rozwoju swojej marki.”
Magda Jasińska
Moyha
moyha.com
moyha.com
„Niewątpliwie specjalista w swojej dziedzinie. Tworzenie i praca nad marką jest jego pasją.”
Kacper Sadowski
Obrotni Nieruchomości
obrotni.com
obrotni.com
„Maciek pomógł nam zdefiniować opowieść o nowym brandzie w taki sposób, że każdy może się z nim utożsamić.”
Radek Adamczyk
Xebia Poland
xebia.com
xebia.com
„Świeże spojrzenie, poparte doświadczeniem i co najważniejsze, niezamknięte w standardowe ramy.”
Monika Wosek
Grupa ZPR Media
grupazpr.pl
grupazpr.pl
„Znaleźliśmy partnera, który trafnie rozpoznaje potrzeby i umiejętnie dopasowuje strategię działań.”
Karolina Wesołowska
Ceramika Paradyż
paradyz.com
paradyz.com
„Świetne przygotowanie, merytoryczna argumentacja przedstawionych pomysłów, tworzy projekty oraz strategie szyte na miarę oczekiwań.”
Kamil Jędrzejewski
CEDC International
cedc.com
cedc.com

Nazywam się Maciek Sznitowski, jestem Brandoholikiem.

#1 Filolog

Kręte drogi edukacji zakończyłem tytułem magistra filologii słowiańskiej na specjalizacji z językoznawstwa.

Umiejętności językowe wypłowiały, ale pozostała wiedza o tym, jak ludzie się ze sobą komunikują i jak język wpływa na ich sposób myślenia. A to oczywiście przekłada się na komunikację marketingową.

#2 Projekt i Art Director

Swoją przygodę z budowaniem marek zacząłem w 2008 roku od projektowania graficznego. Stworzyłem logo dla kilkuset firm.

Od 2014 roku byłem art directorem w agencji kreatywnej, która obsługiwała duże i ciekawe marki. Pracując przy tych projektach, coraz częściej angażowałem się w temat strategii.

#3 Bloger i Podcaster

W 2016 roku zacząłem pisać bloga o budowaniu marki, tworzonego z myślą o przedsiębiorcach i marketerach niedużych firm.

W 2022 roku zacząłem nagrywać podcast Markotwórstwo, który można oglądać lub słuchać. Pokazuję w nim, że budowanie marki to nie jest czarna magia.

#4 Strateg

Od 2018 roku skupiam się na strategii komunikacji marki oraz rebrandingu.

Wypracowałem autorski model pracy nad strategią, który zapewnia praktyczne podejście do tematu. Nie tworzę zaczarowanych dokumentów, układam marki w logiczną i spójną całość, która jest atrakcyjna dla ich odbiorców.

#5 Książkoholik

Lubię czytać książki, miesięcznie potrafię przeczytać więcej niż przez całe studia filologiczne.

Oprócz biznesowych i marketingowych pozycji zgłębiam temat ludzkiego mózgu. Od 2019 roku wrzucam na Instagram subiektywne recenzje aktualnie czytanych książek.

#6 Mąż i ojciec

Od 2020 roku moje życie po pracy sprowadza się do córki, która okręciła sobie mnie wokół palca.

Staram się wybierać spacer zamiast roweru, rower zamiast tramwaju, pociąg zamiast samochodu. Dzięki temu mogę myśleć o markach lub czytać książki.

Tak wygląda życie brandoholika.

Masz pytania? Napisz do mnie!

instagram @brandoholik.pl