Ułóżmy Waszą markę w spójną historię!

 

Spójna marka lepiej zapisuje się w pamięci klientów i szybciej zdobywa ich zaufanie.

O czym będzie historia Waszej marki?

Strategia → Spójność + SPRAWNOŚĆ → SIłA

Strategiczne odpowiedzi

Są pytania, które pojawiają się przy wszelkich działaniach marketingowych i nie da się ich uniknąć.

Strategia marki zawiera odpowiedzi na fundamentalne pytania oraz definiuje rdzeń marki, jej sedno.

Sprawne i spójne działania

Posiadając precyzyjne odpowiedzi na te kluczowe kwestie, marketing może działać znacznie sprawniej.

Zdefiniowanie sedna marki zapewnia spójność działań marketingowych, a to buduje zaufanie i zapamiętywalność.

Silna marka

Marka nie powstaje w jeden dzień, więc łatwo jest zgubić spójność i rozmyć jej wizerunek.

Uspójnienie prowadzonych działań sprawia, że efekt wysiłków się kumuluje – budujesz silną markę.

Strategia marki to fundament marketingu – zbudujmy go wspólnie!

Zastanawiasz się, co otrzymasz w ramach współpracy ze mną? Spotkajmy się na prezentację case study.

KOMU POMAGAM?

Pracuję z małymi i średnimi firmami, które nie mają milionowych budżetów na marketing.

Moi klienci najczęściej mają pewne kompetencje marketingowe, ale potrzebują specjalistycznej pomocy.

Jestem wsparciem dla MŚP.

W CZYM POMAGAM?

Wspieram marki, które mają do zaoferowania coś wartościowego, ale trudno im się z tym przebić.

Najczęściej główne wyzwanie polega na zdefiniowaniu sedna przewagi konkurencyjnej.

Pomagam podkreślić sedno marki.

JAK POMAGAM?

Oferuję przyziemne i pragmatyczne podejście do strategii marki, bez marketingowego bełkotu.

Pracujemy według autorskiego modelu, który powstawał przez lata doświadczeń z różnymi klientami.

Skupiam się na tym, co istotne.

Co przepracowujemy w ramach strategii marki?

→ Kontekst

Klienci

Ustalamy grupy odbiorców marki i charakteryzujemy ich potrzeby.

Punkty wejścia

Analizujemy sytuacje wejścia klientów w potrzebę zakupową.

Punkty styku

Analizujemy punkty kontaktu odbiorców z marką (touchpoints).

Trendy

Analizujemy kody kulturowe i zachowania konsumenckie.

Kategoria

Analizujemy kategorię rynkową i rządzące nią zależności.

Konkurencja

Ustalamy marki konkurencyjne i analizujemy ich komunikację.

→ Kwintesencja

Wizja

Definiujemy aspiracyjny dalekosiężny obraz marki.

Pozycjonowanie

Określamy strategiczną pozycję, którą marka ma zająć na rynku.

Obietnica

Definiujemy propozycję wartości marki (value proposition).

Wyróżniki

Definiujemy argumenty sprzedażowe (selling points).

Osobowość

Określamy cechy, które kształtują charakter marki.

Misja + Wartości

Określamy ideały i przekonania, którymi kieruje się marka.

→ Komunikacja

Struktura

Strukturyzujemy kluczowe komunikaty (message house).

Slogan

Tworzymy główne hasło marki oraz jego krótką wersję (claim).

Opowieść

Tworzymy narrację (brand story) przedstawiającą markę.

Motyw przewodni

Tworzymy motyw przewodni (big idea) komunikacji marki.

Stylistyka

Charakteryzujemy ton głosu (tone of voice) komunikacji.

Kody wizualne

Rekomendujemy obrazy i symbole kodujące skojarzenia.

KOSZT procesu

Współpraca w ww. zakresie mieści się najczęściej w cenie 20‑40 tysięcy złotych netto.

Koszt zależy głównie od ilości i miejsca spotkań na żywo oraz złożoności etapu researchu (np. ilości wywiadów z klientami).

Koszt → 20–40 tysięcy zł

Czas trwania

Proces stworzenia strategii marki najczęściej udaje się zamknąć w czasie 12 tygodni.

Na długość procesu wpływają przede wszystkim: ewentualne badania zewnętrzne oraz sprawność organizacyjna i decyzyjna firmy.

Czas → 10-16 tygodni

Efekt końcowy

Namacalnym efektem współpracy jest dokument strategii marki, który najczęściej liczy 30‑40 stron.

Z relacji klientów wiem jednak, że najcenniejszy jest sam proces, który pozwala spojrzeć na budowaną markę z nowej perspektywy.

Dokument → 30–40 stron

Jak przebiega proces?

→ Rozpoznanie

#1 Warsztat wydobywczy

Spotykamy się w zespole roboczym, aby przepracować kluczowe aspekty marki.

#2 Badania

Przeprowadzamy potrzebne badania klientów i rynku.

→ Rozwiązanie

#3 Analiza

Pogłębiam research oraz analizuję zebrane informacje i materiały.

#4 Koncepcja

Destyluję i prezentuję koncepcję strategiczną.

→ Recepta

#5 Dokument strategii

Zamykam przepracowane elementy w formie czytelnej instrukcji obsługi marki.

#6 Szkolenie wdrożeniowe

Pokazuję jak czytać i stosować strategię w praktyce.

Pracuję z MARKAMI NON-FMCG → Co to znaczy?

Tradycyjny marketing skupia się na markach FMCG (szybkozbywalnych), czyli markach pakowanych produktów, które można kupić w supermarkecie.

Jeśli nie sprzedajesz żywności, kosmetyków czy ubrań, to możesz mieć problem z przełożeniem klasycznych marketingowych zasad na swój biznes.

Sprzedaż zaawansowanych produktów (fizycznych lub cyfrowych), a tym bardziej sprzedaż usług, wymaga innego podejścia do budowania marki.

Takie produkty i usługi są wybierane w dłuższym procesie decyzyjnym – a to wpływa na rolę, którą odgrywa w nich marka! W tym procesie pojawia się etap racjonalizacji. Klient upewnia się, że podejmuje dobrą decyzję, musi się czuć bezpiecznie ze swoim wyborem.

I właśnie tutaj do gry wchodzi marka, która zapewnia wiarygodność i budzi zaufanie.

Taką markę buduje się inaczej. Również dlatego, że w długim procesie decyzyjnym marka najpierw musi zawalczyć o zapisanie się w świadomości klienta, aby pamiętał o niej, gdy wreszcie znajdzie się w sytuacji zakupowej.

Marka Non-FMCG nie może zatrzymać się na zbudowaniu atrakcyjnego wizerunku. Musi zadbać o poziom zrozumienia, zapamiętania i zbudowania zaufania. To dużo większe wyzwanie, dlatego wymaga innego podejścia.

Sprzedajesz zaawansowane produkty lub usługi? Porozmawiajmy o wyzwaniach Twojej marki!

Z jakimi branżami pracowałem?

Finanse

Fundusze / Usługi

Oprogramowanie

Producenci / Usługi

Elektroenergetyka

Producenci / Dystrybutorzy

Medycyna

Usługi / Producenci

Rozrywka

Producenci / Usługi

Ubezpieczenia

TU / Dystrybutorzy

Elektronika

Producenci / Serwis

Architektura

Usługi / Oprogramowanie

Instytucje

Stowarzyszenia / Spółki miejskie

Sport

Producenci / Usługi

Nieruchomości

Deweloperzy / Pośrednictwo

Wyposażenie wnętrz

Producenci / Dystrybutorzy

Teleinformatyka

Producenci / Instalacje

Marketing

Usługi / Oprogramowanie

Edukacja

Kampanie / Oprogramowanie

93% skuteczności

28 na 30 ostatnio tworzonych strategii marki zostało zaakceptowanych przy prezentacji pierwszej koncepcji.
2 wymagały dodatkowej koncepcji (która jest w cenie).

15 lat w brand marketingu

Od 2009 roku realizuję projekty brand marketingowe, przechodząc przez różne stanowiska pracy w agencji.
Od 2018 roku działam solo jako niezależny strateg.

Co mówią moi klienci?

„Znaleźliśmy partnera, który trafnie rozpoznaje potrzeby i umiejętnie dopasowuje strategię działań.”
Karolina Wesołowska
Ceramika Paradyż
paradyz.com
paradyz.com
„Mamy coś, z czego jesteśmy dumni. Nie wierzę, że można było zrobić to lepiej.”
Radek Olkiewicz
Profitowi
profitowi.pl
profitowi.pl
„Maciek pomógł nam zdefiniować opowieść o nowym brandzie w taki sposób, że każdy może się z nim utożsamić.”
Radek Adamczyk
Xebia Poland
xebia.com
xebia.com
„Świeże spojrzenie, poparte doświadczeniem i co najważniejsze, niezamknięte w standardowe ramy.”
Monika Wosek
Grupa ZPR Media
grupazpr.pl
grupazpr.pl

Porozmawiajmy

Chcesz zobaczyć, co otrzymasz w ramach naszej współpracy? Chętnie zaprezentuję Ci wybrane realizacje.

Umówmy się na rozmowę, podczas której będę mógł odpowiedzieć na wszystkie Twoje pytania.

Napisz maila

maciek@brandoholik.pl

Wyślij wiadomość

    Poczytaj lub posłuchaj o brand marketingu

    Może zainteresują Cię poniższe treści?

    Ułóżmy Waszą markę w spójną historię!

    Porozmawiajmy o tym.