Ułóżmy Waszą markę w spójną historię!
Spójna marka lepiej zapisuje się w pamięci klientów i szybciej zdobywa ich zaufanie.
O czym będzie historia Waszej marki?
Strategia → Spójność + SPRAWNOŚĆ → SIłA
Strategiczne odpowiedzi
Są pytania, które pojawiają się przy wszelkich działaniach marketingowych i nie da się ich uniknąć.
Strategia marki zawiera odpowiedzi na fundamentalne pytania oraz definiuje rdzeń marki, jej sedno.
Sprawne i spójne działania
Posiadając precyzyjne odpowiedzi na te kluczowe kwestie, marketing może działać znacznie sprawniej.
Zdefiniowanie sedna marki zapewnia spójność działań marketingowych, a to buduje zaufanie i zapamiętywalność.
Silna marka
Marka nie powstaje w jeden dzień, więc łatwo jest zgubić spójność i rozmyć jej wizerunek.
Uspójnienie prowadzonych działań sprawia, że efekt wysiłków się kumuluje – budujesz silną markę.
Strategia marki to fundament marketingu – zbudujmy go wspólnie!
Zastanawiasz się, co otrzymasz w ramach współpracy ze mną? Spotkajmy się na prezentację case study.
KOMU POMAGAM?
Pracuję z małymi i średnimi firmami, które nie mają milionowych budżetów na marketing.
Moi klienci najczęściej mają pewne kompetencje marketingowe, ale potrzebują specjalistycznej pomocy.
Jestem wsparciem dla MŚP.
W CZYM POMAGAM?
Wspieram marki, które mają do zaoferowania coś wartościowego, ale trudno im się z tym przebić.
Najczęściej główne wyzwanie polega na zdefiniowaniu sedna przewagi konkurencyjnej.
Pomagam podkreślić sedno marki.
JAK POMAGAM?
Oferuję przyziemne i pragmatyczne podejście do strategii marki, bez marketingowego bełkotu.
Pracujemy według autorskiego modelu, który powstawał przez lata doświadczeń z różnymi klientami.
Skupiam się na tym, co istotne.
Co przepracowujemy w ramach strategii marki?
→ Kontekst
Klienci
Ustalamy grupy odbiorców marki i charakteryzujemy ich potrzeby.
Punkty wejścia
Analizujemy sytuacje wejścia klientów w potrzebę zakupową.
Punkty styku
Analizujemy punkty kontaktu odbiorców z marką (touchpoints).
Trendy
Analizujemy kody kulturowe i zachowania konsumenckie.
Kategoria
Analizujemy kategorię rynkową i rządzące nią zależności.
Konkurencja
Ustalamy marki konkurencyjne i analizujemy ich komunikację.
→ Kwintesencja
Wizja
Definiujemy aspiracyjny dalekosiężny obraz marki.
Pozycjonowanie
Określamy strategiczną pozycję, którą marka ma zająć na rynku.
Obietnica
Definiujemy propozycję wartości marki (value proposition).
Wyróżniki
Definiujemy argumenty sprzedażowe (selling points).
Osobowość
Określamy cechy, które kształtują charakter marki.
Misja + Wartości
Określamy ideały i przekonania, którymi kieruje się marka.
→ Komunikacja
Struktura
Strukturyzujemy kluczowe komunikaty (message house).
Slogan
Tworzymy główne hasło marki oraz jego krótką wersję (claim).
Opowieść
Tworzymy narrację (brand story) przedstawiającą markę.
Motyw przewodni
Tworzymy motyw przewodni (big idea) komunikacji marki.
Stylistyka
Charakteryzujemy ton głosu (tone of voice) komunikacji.
Kody wizualne
Rekomendujemy obrazy i symbole kodujące skojarzenia.
KOSZT procesu
Współpraca w ww. zakresie mieści się najczęściej w cenie 20‑40 tysięcy złotych netto.
Koszt zależy głównie od ilości i miejsca spotkań na żywo oraz złożoności etapu researchu (np. ilości wywiadów z klientami).
Koszt → 20–40 tysięcy zł |
Czas trwania
Proces stworzenia strategii marki najczęściej udaje się zamknąć w czasie 12 tygodni.
Na długość procesu wpływają przede wszystkim: ewentualne badania zewnętrzne oraz sprawność organizacyjna i decyzyjna firmy.
Czas → 10-16 tygodni |
Efekt końcowy
Namacalnym efektem współpracy jest dokument strategii marki, który najczęściej liczy 30‑40 stron.
Z relacji klientów wiem jednak, że najcenniejszy jest sam proces, który pozwala spojrzeć na budowaną markę z nowej perspektywy.
Dokument → 30–40 stron |
Jak przebiega proces?
→ Rozpoznanie
#1 Warsztat wydobywczy
Spotykamy się w zespole roboczym, aby przepracować kluczowe aspekty marki.
#2 Badania
Przeprowadzamy potrzebne badania klientów i rynku.
→ Rozwiązanie
#3 Analiza
Pogłębiam research oraz analizuję zebrane informacje i materiały.
#4 Koncepcja
Destyluję i prezentuję koncepcję strategiczną.
→ Recepta
#5 Dokument strategii
Zamykam przepracowane elementy w formie czytelnej instrukcji obsługi marki.
#6 Szkolenie wdrożeniowe
Pokazuję jak czytać i stosować strategię w praktyce.
Pracuję z MARKAMI NON-FMCG → Co to znaczy?
Tradycyjny marketing skupia się na markach FMCG (szybkozbywalnych), czyli markach pakowanych produktów, które można kupić w supermarkecie.
Jeśli nie sprzedajesz żywności, kosmetyków czy ubrań, to możesz mieć problem z przełożeniem klasycznych marketingowych zasad na swój biznes.
Sprzedaż zaawansowanych produktów (fizycznych lub cyfrowych), a tym bardziej sprzedaż usług, wymaga innego podejścia do budowania marki.
Takie produkty i usługi są wybierane w dłuższym procesie decyzyjnym – a to wpływa na rolę, którą odgrywa w nich marka! W tym procesie pojawia się etap racjonalizacji. Klient upewnia się, że podejmuje dobrą decyzję, musi się czuć bezpiecznie ze swoim wyborem.
I właśnie tutaj do gry wchodzi marka, która zapewnia wiarygodność i budzi zaufanie.
Taką markę buduje się inaczej. Również dlatego, że w długim procesie decyzyjnym marka najpierw musi zawalczyć o zapisanie się w świadomości klienta, aby pamiętał o niej, gdy wreszcie znajdzie się w sytuacji zakupowej.
Marka Non-FMCG nie może zatrzymać się na zbudowaniu atrakcyjnego wizerunku. Musi zadbać o poziom zrozumienia, zapamiętania i zbudowania zaufania. To dużo większe wyzwanie, dlatego wymaga innego podejścia.
Sprzedajesz zaawansowane produkty lub usługi? Porozmawiajmy o wyzwaniach Twojej marki!
Z jakimi branżami pracowałem?
Finanse
Fundusze / Usługi
Oprogramowanie
Producenci / Usługi
Elektroenergetyka
Producenci / Dystrybutorzy
Medycyna
Usługi / Producenci
Rozrywka
Producenci / Usługi
Ubezpieczenia
TU / Dystrybutorzy
Elektronika
Producenci / Serwis
Architektura
Usługi / Oprogramowanie
Instytucje
Stowarzyszenia / Spółki miejskie
Sport
Producenci / Usługi
Nieruchomości
Deweloperzy / Pośrednictwo
Wyposażenie wnętrz
Producenci / Dystrybutorzy
Teleinformatyka
Producenci / Instalacje
Marketing
Usługi / Oprogramowanie
Edukacja
Kampanie / Oprogramowanie
93% skuteczności
28 na 30 ostatnio tworzonych strategii marki zostało zaakceptowanych przy prezentacji pierwszej koncepcji.
2 wymagały dodatkowej koncepcji (która jest w cenie).
15 lat w brand marketingu
Od 2009 roku realizuję projekty brand marketingowe, przechodząc przez różne stanowiska pracy w agencji.
Od 2018 roku działam solo jako niezależny strateg.
Co mówią moi klienci?
Porozmawiajmy
Chcesz zobaczyć, co otrzymasz w ramach naszej współpracy? Chętnie zaprezentuję Ci wybrane realizacje.
Umówmy się na rozmowę, podczas której będę mógł odpowiedzieć na wszystkie Twoje pytania.
Napisz maila
Wyślij wiadomość
Poczytaj lub posłuchaj o brand marketingu
Może zainteresują Cię poniższe treści?
→
Czym się różni strategia marki od strategii marketingowej?
Dlaczego strategię marketingową można ukraść, a strategii marki nie?
Oglądaj w YouTube ▸
→
5 rzeczy, które możesz zepsuć w strategii marki
Poznaj najbardziej powszechne błędy i po prostu ich unikaj!
Czytaj artykuł ▸