Ułóżmy Waszą markę w spójną historię!

 

Spójna marka lepiej zapisuje się w pamięci klientów i szybciej zdobywa ich zaufanie.

O czym jest / będzie Wasza marka?

Strategia → Spójność → Skuteczność

Strategiczna decyzja

Największym wrogiem budowania marki są chaotyczne działania, które wynikają z braku planu lub pomysłu.

Odpowiedzią jest strategia, która oznacza decyzję odnośnie tego, na czym koncentrujemy swoje wysiłki.

Spójne działania

Najważniejszym celem w budowaniu marki jest zapisanie się w pamięci potencjalnych klientów.

Odpowiedzią jest spójność, która sprawia, że efekty prowadzonych działań konsekwentnie się sumują.

Silna marka

Najtrudniejszym wyzwaniem w budowaniu marki jest przebicie się przez szum informacyjny.

Odpowiedzią jest wyrazista oraz precyzyjna komunikacja – zarówno werbalna jak i wizualna.

Strategia marki to fundament marketingu – zbudujmy go wspólnie!

Zastanawiasz się, co otrzymasz w ramach współpracy ze mną? Spotkajmy się na prezentację case study.

KOMU POMAGAM?

Pracuję z małymi i średnimi firmami, które nie mają milionowych budżetów na marketing.

Moi klienci najczęściej mają pewne kompetencje marketingowe, ale potrzebują specjalistycznej pomocy.

Zapewniam zewnętrzne wsparcie.

W CZYM POMAGAM?

Wspieram marki, które mają do zaoferowania coś wartościowego, ale trudno im się z tym przebić.

Najczęściej główne wyzwanie polega na zdefiniowaniu i zakomunikowaniu przewagi konkurencyjnej.

Pomagam odkryć siłę marki.

JAK POMAGAM?

Oferuję przyziemne i pragmatyczne podejście do strategii marki, bez marketingowego bełkotu.

Pracujemy według autorskiego modelu, który powstawał przez lata doświadczeń z różnymi klientami.

Skupiam się na tym, co działa.

Co przepracowujemy w ramach strategii marki?

→ Kontekst

Klienci

Ustalamy grupy odbiorców marki i charakteryzujemy ich oczekiwania oraz obiekcje.

Punkty styku

Analizujemy konteksty zakupowe oraz punkty styku odbiorców z marką (touchpoints).

Konkurencja

Ustalamy marki konkurencyjne, analizujemy ich komunikację.

Rynek

Analizujemy kategorię rynkową i panujące w niej trendy.

→ Kwintesencja

Pozycjonowanie

Określamy strategiczną pozycję, którą marka ma zająć na rynku (brand positioning).

Propozycja korzyści

Definiujemy wartość, którą marka obiecuje klientom (value proposition).

Przewagi konkurencyjne

Definiujemy elementy oferty, które stanowią wyróżnik marki.

Osobowość

Określamy cechy, które kształtują charakter marki.

Wartości

Określamy ideały i przekonania, którymi marka się kieruje.

Misja

Definiujemy pozafinansowy sens istnienia marki (brand purpose).

→ Komunikacja

Struktura

Układamy najważniejsze komunikaty marki w klarowną strukturę (message house).

Hasło

Tworzymy główne hasło marki (brand promise) oraz jego krótką wersję (claim).

Opowieść

Tworzymy narrację przedstawiającą markę (story).

Język

Charakteryzujemy język komunikacji marki (tone of voice).

Stylistyka

Wyznaczamy styl wizualnej komunikacji marki.

KOSZT procesu

Współpraca w ww. zakresie mieści się najczęściej w cenie 25‑35 tysięcy złotych netto.

Koszt zależy głównie od mojego zaangażowania czasowego i nie uwzględnia przeprowadzenia badań marketingowych.

Czas trwania

Proces stworzenia strategii marki może się zamknąć nawet w czasie 12‑14 tygodni.

Na długość procesu wpływają przede wszystkim dwie kwestie: ewentualne badania oraz sprawność organizacyjna i decyzyjna firmy.

Efekt końcowy

Namacalnym efektem współpracy jest dokument strategii marki, który najczęściej liczy 30‑40 stron.

Z relacji klientów wiem jednak, że najcenniejszy jest sam proces, który pozwala spojrzeć na budowaną markę z nowej perspektywy.

Jak przebiega proces?

→ Rozpoznanie

#1 Warsztat wydobywczy

Spotykamy się w zespole roboczym, aby przepracować kluczowe aspekty marki.

#2 Badania

Przeprowadzamy potrzebne badania klientów i rynku.

→ Rozwiązanie

#3 Analiza

Pogłębiamy research oraz analizujemy zebrane informacje i materiały.

#4 Koncepcja

Destylujemy i prezentujemy koncepcję strategiczną.

→ Recepta

#5 Dokument strategii

Zamykamy przepracowane elementy w formie czytelnej instrukcji obsługi marki.

#6 Szkolenie wdrożeniowe

Pokazujemy jak czytać i stosować strategię w praktyce.

Być może masz kilka pytań?

Porozmawiajmy

Chcesz zobaczyć, co otrzymasz w ramach naszej współpracy? Chętnie zaprezentuję Ci wybrane realizacje.

Umówmy się na rozmowę, podczas której będę mógł odpowiedzieć na wszystkie Twoje pytania.

Napisz maila

maciek@brandoholik.pl

Wyślij wiadomość

    Poczytaj lub posłuchaj o brand marketingu

    Może zainteresują Cię poniższe treści?

    Co mówią moi klienci?

    „Mamy coś, z czego jesteśmy dumni. Nie wierzę, że można było zrobić to lepiej.”
    Radek Olkiewicz
    Profitowi
    profitowi.pl
    profitowi.pl
    „Świetny specjalista. Mogę go polecić każdemu, kto poważnie myśli o rozwoju swojej marki.”
    Magda Jasińska
    Moyha
    moyha.com
    moyha.com
    „Maciek pomógł nam zdefiniować opowieść o nowym brandzie w taki sposób, że każdy może się z nim utożsamić.”
    Radek Adamczyk
    Xebia Poland
    xebia.com
    xebia.com
    „Niewątpliwie specjalista w swojej dziedzinie. Tworzenie i praca nad marką jest jego pasją.”
    Kacper Sadowski
    Obrotni Nieruchomości
    obrotni.com
    obrotni.com
    „Świeże spojrzenie, poparte doświadczeniem i co najważniejsze, niezamknięte w standardowe ramy.”
    Monika Wosek
    Grupa ZPR Media
    grupazpr.pl
    grupazpr.pl
    „Znaleźliśmy partnera, który trafnie rozpoznaje potrzeby i umiejętnie dopasowuje strategię działań.”
    Karolina Wesołowska
    Ceramika Paradyż
    paradyz.com
    paradyz.com
    „Świetne przygotowanie, merytoryczna argumentacja przedstawionych pomysłów, tworzy projekty oraz strategie szyte na miarę oczekiwań.”
    Kamil Jędrzejewski
    CEDC International
    cedc.com
    cedc.com