Na czym polega skuteczny brand marketing?

 

Na działaniach utrwalających markę w pamięci klientów. Tylko tyle i aż tyle!

Gdzie żyje marka?

Marka naszego biznesu nie należy do nas! Jesteśmy właścicielem nazwy i logo, ale nie samej marki.

Marka jest śladem pamięciowym, zapisem w głowie klienta.

Nie mamy pełnej kontroli nad tym, co znajduje się w głowach klientów – dlatego zbudowanie marki jest trudniejsze niż zbudowanie biznesu.

Budowanie marki wymaga prowadzenia spójnych i systematycznych działań – a w tym pomaga strategia marki.

Zasada 95:5

Marketingowa Zasada 95:5 mówi o tym, że w danym momencie jedynie 5% klientów jest gotowych coś od nas kupić.

Dlatego konwersja reklam jest tak niska – większość osób po prostu nie potrzebuje w tej chwili tego, co chcemy im sprzedać.

Jakie jest zatem główne zadanie komunikacji marketingowej?

Reklama ma zapisać markę w pamięci klienta, aby przypomniał sobie o niej, gdy znajdzie się w sytuacji zakupowej.

Zapamiętywalność

Marka musi być zapamiętywalna. Ludzka pamięć jest skojarzeniowa, więc lepiej zapisują się w niej rzeczy, które się z czymś kojarzą.

W brand marketingu to skojarzenie nie może być przypadkowe.

Aby marka była zapamiętywalna musi budować skojarzenie z korzyścią / wartością, która jest dla klienta istotna.

Odkrycie i nazwanie tej wartości jest właśnie kluczowym zadaniem strategii marki.

W brand marketingu kluczowa jest komunikacja marki.

Właśnie w tym pomagam moim klientom.

Komunikacja to klucz!

Zanim klient wykona jakikolwiek krok w stronę marki, będzie miał kontakt z jej komunikacją.

I najczęściej to właśnie komunikacja zaważy nad tym, czy klient ten pierwszy krok wykona!

Dwie warstwy komunikacji

Marka mówi do klientów za pomocą słów i obrazów, które wzajemnie się wzmacniają.

Należy zadbać zarówno o komunikację werbalną, jak i warstwę wizualną.

Kiedy jest skuteczna?

Nie chodzi o to, co chcesz powiedzieć klientom – ale to, co oni chcą usłyszeć.

Dlatego skuteczna komunikacja zaczyna się od punktu widzenia odbiorców.

Czujecie, że Wasza marka mogłaby lepiej komunikować wartość, którą oferuje?

To znaczy, że potrzebujecie strategii.

#1 Wiedza

Darmowe treści

Wysyłam listę moich artykułów i podcastów, z którymi warto się zapoznać w odpowiedniej kolejności.

Czas → 1 minuta
Koszt → 0 zł

#2 Wsparcie

Konsultacje

Jestem dostępny do konsultacji Waszych wyzwań związanych z budowaniem marki.

Czas → 60 minut
Koszt → 400 zł

#3 Współpraca

→ Strategia marki

Poprowadzę cały proces i stworzę strategię marki. Zaczniemy od warsztatów na żywo.

Czas → 10-16 tygodni
Koszt → 20-40 000 zł

Co mówią moi klienci?

„Mamy coś, z czego jesteśmy dumni. Nie wierzę, że można było zrobić to lepiej.”
Radek Olkiewicz
Profitowi
profitowi.pl
profitowi.pl
„Świetny specjalista. Mogę go polecić każdemu, kto poważnie myśli o rozwoju swojej marki.”
Magda Jasińska
Moyha
moyha.com
moyha.com
„Niewątpliwie specjalista w swojej dziedzinie. Tworzenie i praca nad marką jest jego pasją.”
Kacper Sadowski
Obrotni Nieruchomości
obrotni.com
obrotni.com
„Maciek pomógł nam zdefiniować opowieść o nowym brandzie w taki sposób, że każdy może się z nim utożsamić.”
Radek Adamczyk
Xebia Poland
xebia.com
xebia.com
„Świeże spojrzenie, poparte doświadczeniem i co najważniejsze, niezamknięte w standardowe ramy.”
Monika Wosek
Grupa ZPR Media
grupazpr.pl
grupazpr.pl
„Znaleźliśmy partnera, który trafnie rozpoznaje potrzeby i umiejętnie dopasowuje strategię działań.”
Karolina Wesołowska
Ceramika Paradyż
paradyz.com
paradyz.com
„Świetne przygotowanie, merytoryczna argumentacja przedstawionych pomysłów, tworzy projekty oraz strategie szyte na miarę oczekiwań.”
Kamil Jędrzejewski
CEDC International
cedc.com
cedc.com

Nazywam się Maciek Sznitowski, jestem brandoholikiem.

#1 Filolog

Kręte drogi edukacji zakończyłem tytułem magistra filologii słowiańskiej na specjalizacji z językoznawstwa.

Umiejętności językowe wypłowiały, ale pozostała wiedza o tym, jak ludzie się ze sobą komunikują i jak język wpływa na ich sposób myślenia. A to oczywiście przekłada się na komunikację marketingową.

#2 Projekt i Art Director

Swoją przygodę z budowaniem marek zacząłem w 2008 roku od projektowania graficznego. Stworzyłem logo dla kilkuset firm.

Od 2014 roku byłem art directorem w agencji kreatywnej, która obsługiwała duże i ciekawe marki. Pracując przy tych projektach, coraz częściej angażowałem się w temat strategii.

#3 Bloger i Podcaster

W 2016 roku zacząłem pisać bloga o budowaniu marki, tworzonego z myślą o przedsiębiorcach i marketerach niedużych firm.

W 2022 roku zacząłem nagrywać podcast Markotwórstwo, który można oglądać lub słuchać. Pokazuję w nim, że budowanie marki to nie jest czarna magia.

#4 Strateg

Od 2018 roku skupiam się na strategii komunikacji marki oraz rebrandingu.

Wypracowałem autorski model pracy nad strategią, który zapewnia praktyczne podejście do tematu. Nie tworzę zaczarowanych dokumentów, układam marki w logiczną i spójną całość, która jest atrakcyjna dla ich odbiorców.

#5 Książkoholik

Lubię czytać książki, miesięcznie potrafię przeczytać więcej niż przez całe studia filologiczne.

Oprócz biznesowych i marketingowych pozycji zgłębiam temat ludzkiego mózgu. Od 2019 roku wrzucam na Instagram subiektywne recenzje aktualnie czytanych książek.

#6 Mąż i ojciec

Od 2020 roku moje życie po pracy sprowadza się do córki, która okręciła sobie mnie wokół palca.

Staram się wybierać spacer zamiast roweru, rower zamiast tramwaju, pociąg zamiast samochodu. Dzięki temu mogę myśleć o markach lub czytać książki.

Tak wygląda życie brandoholika.

instagram @brandoholik.pl

Masz pytania? Napisz do mnie!